Τετάρτη 2 Απριλίου 2014

                                                         ΚΑΣΕΤΟΦΩΝΟΜΑΝΙΑ

             
 Η πρώτη μου ανάρτηση θα ήθελα να αντιπροσωπεύει κάτι που αγαπώ.Γι'αυτό διάλεξα να γράψω για το Κασετόφωνο,την ιστοσελίδα που επισκέπτομαι καθημερινά για να ακούω ξεχωριστές μουσικές.Τα εύσημα για την πρώτη μου συνάντηση με το Κασετόφωνο τα παίρνει αναμφισβήτητα η φίλη μου Ελίνα,η οποία μια χειμωνιάτικη μέρα του 2013 μου μίλησε για έναν τύπο που έκανε λίστες με τραγούδια.Έκτοτε ,το Κασετόφωνο έγινε καθημερινή συνήθεια.
                  Τι ακρβώς είναι όμως το Κασετόφωνο;Πρόκειται για μια ιντερνετική συλλογή playlist ελληνικών και ξένων τραγουδιών που σκοπό έχει να συνοδεύει μουσικά την καθημερινότητα μας.Οι λίστες του συμπληρώνονται από εμπνευσμένες εικόνες tumblr.Tα ανεξάντλητα playlists που έχουν δημιουργηθεί με μεράκι από τον Ανδρέα,ταιριάζουν σε όλες τις στιγμές της ημέρας,σε όλες τις συναισθηματικές μεταπτώσεις και σε όλες  τις αναμνήσεις μας.Ο δημιουργός του πρωτότυπου αυτού blog μου θυμίζει τον Rob από το High Fidelity,που φτιάχνει λίστες τραγουδιών που αντιστοιχούν στη ζωή.Οι λίστες του πράγματι αντιστοιχούν στη δική μου ζωή.Το πρωί μόλις ξυπνήσω,αντανακλαστικά σχεδόν,ακούω τα κεφάτα πρωινά ή όταν καθαρίζω (βάσανο η ζωή του φοιτητή) θα βάλω το Cleaning για να πάρω δυνάμεις για το δύσκολο έργο που έπεται.
                  Ανήκω στις τυχερές γενιές που γνώρισαν τις κασέτες από πρώτο χέρι.Στο σπίτι μου τουλάχιστον υπήρχαν αρκετές.Με στυλό  γυρίζαμε τις κασέτες πίσω για να τις ακούσουμε στο στερεοφωνικό.Για έναν μουσικόφιλο τέτοιες αναμνήσεις και εμπειρίες είναι ανεκτίμητες.Σήμερα,σχεδόν κανείς δεν έχει κασέτες,σχεδόν κανείς δεν αισθάνεται το βινύλιο πριν το βάλει στο πικ απ και σχεδόν κανείς δεν παρατηρεί το artwork ενός δίσκου ή cd.Το χειροπιαστό μέρος που συνοδεύει την μουσική εμπειρία έχει χαθεί.Όλοι κατεβάζουμε τα κομμάτια,ούτε καν τις περισσότερες φορές το ολόκληρο album,συρρικνώνοντας σε μεγάλο βαθμό την αισθητική εμπειρία που προσφέρει η αφή τις κασέτας,του δίσκου και του CD.Μολονότι το Κασετόφωνο είναι διαδικτυακό,έχει καταφέρει να διατηρήσει κάτι από τα παλιά.Η παρουσία της κασέτας είναι είναι εκεί.
                   Ήρθε η ώρα λοιπόν να φτιάξω και εγώ μια λίστα.Τη λίστα με τις 5 αγαπημένες μου playlit από το Κασετόφωνο.
                   1.Κεφάτα Πρωινά
                   2.Lust For Life
                   3.Love Will Tear Us Apart
                   4.Lazy Nights
                   5.Rock N Roll Can Never Die
                  Εν κατακλείδι, το Κασετόφωνο που τείνει να αντικαταστήσει το ραδιόφωνο,πλαισιώνει μουσικά τις μέρες μου,προτείνοντας μου νέες μουσικές και συγκροτήματα.Οι λίστες του είναι συνεχώς στο repeat.Και σε αυτό το σημείο θα ήθελα να αναφερθώ ξανά στην Ελίνα που όταν τη ρωτάς τη μουσική ακούει εκείνη αφοπλιστικά και μονολεκτικά απαντά Κασετόφωνο.Τόσο μεγάλη είναι η επίδραση έχει στη ζωή μας,ακόμα και αν ο ίδιος ο "Κασετόφωνος" δεν το γνωρίζει.Για εμένα προσωπικά το Κασετόφωνο,είναι ένα υπέροχο και συνεχόμενο μουσικό ταξίδι.

Bικτωρία Γκουντώνη

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου